אבל כבד בויז'ניץ: רב הקהילות באלעד הלך לעולמו

נתי קאליש No Comments on אבל כבד בויז'ניץ: רב הקהילות באלעד הלך לעולמו

אבל כבד בעולם החסידות עם פטירת הגה"צ רבי מנחם מנדל פקשר זצ"ל רב חסידי ויזניץ באלעד ומחשובי המשפיעים בחסידות והוא בן 74. הלווייתו תתקיים הערב באלעד ובירושלים בהשתתפות אלפי תלמידי ומעריציו

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברוך דיין האמת: אבל כבד בויז'ניץ עת הגיעה הידיעה הקשה מבית החולים שערי צדק בירושלים על הסתלקותו של הגאון הצדיק רבי מנחם מנדל הכהן פקשר זצ"ל, רב חסידי ויזניץ באלעד, ומחשובי המשפיעים בחסידות, שנפטר כשהוא בן 74 שנה בלבד.

המנוח נולד בי' חשוון תש"ט לאביו הרב רבי דוד צבי שלמה הכהן פקשר זצ"ל ולאמו מרת מרים ע"ה. בבחרותו למד בישיבת פרשבורג ובישיבת חכמי לובלין שם הפך לתלמיד מובהק של מרן פוסק הדור בעל ה'שבט הלוי' זצ"ל, ולצד זאת היה דבוק בלו"נ באדמו"רי בית ויז'ניץ הרבי בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ הרבי בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל ויבלחט"א האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א.

עם מורו ורבו מרן בעל ה"ישועות משה" מויז'ניץ זיע"א

נודע כאיש חינוך דגול ובין שאר תפקידיו החינוכיים שימש אף כר"מ בישיבת 'דמשק אליעזר' ויזניץ הר-נוף בירושלים. ולצד זאת היה מוותיקי הרבנים והמשפיעים בחסידות, הוא הנהיג את הקהילה המרכזית באלעד 'צמח צדיק' ביד רמה ומצודתו הייתה פרוסה על שאר קהילות ויזניץ בעיר, כאשר הוא תומך ומעודד פתיחת שטיבלאך חדשים לצעירי האברכים.

דמותו המיוחדת הייתה לשם דבר, והוא נודע בחסידות ויז'ניץ כרב פוסק הלכה וכמשפיע מהשורה הראשונה, הוא אף הוציא את סדרת הספרים 'ענבי הגפן' בענייני הקמת והליכות הבית היהודי, ורבו ה'ישועות משה' זי"ע כמו גם רבים מגדולי התורה והחסידות סמכו על דעתו בכל ענייני הדרכת האברכים לקראת ולאחר הקמת בתים נאמנים בישראל, ע"פ דרך החסידות הצרופה. הוא אף עסק רבות בעניני ייעוץ הדרכה ושלום בית.

נודע כתלמיד חכם עצום, וככהן שדעתו יפה חיבר את הספר 'הברכה המשולשת' על ברכת כהנים, כן חיבר את הספר 'כאור החמה מזהיר' – אמרות טהורות על התנא האלוקי רשב"י מבעל ה'אמרי חיים'.

עם מרן הרבי מויז'ניץ שליט"א

לפני שני עשורים, בשנת תשס"ג הוכתר ע"י הרבי ה'ישועות משה' זי"ע ובנו יבלחט"א האדמו"ר מויז'ניץ, לכהן כרב הקהילה המתפתחת של חסידות ויז'ניץ באלעד, והוא ניהל ברמה את העדה הקדושה המונה כיום מאות משפחות, השפיע מאורו בתפילות ובדברי תורה בשבת אחים בשבתות, בהתלהבותו בצדקותו ובחסידותו היוקדת רומם את האברכים, ואת בניהם וילדיהם, לעבוד את השי"ת בכל רמ"ח ושס"ה, וזכה להעמיד המוני תלמידים המברכים מרה את הסתלקותו.

הגרמ"מ זצ"ל היה מגדולי ומוותיקי הרבנים בחצר הקודש ויז'ניץ, וזכה לקירבה ולהערכה עצומה של עשרות בשנים אצל מרן אדמו"ר מויזניץ שליט"א. דבריו היו נשמעים במעמדים תורניים רבים, והיתה לו השפעה רבה בקרב צעירי הצאן. הוא זכה לקירבה רבה אצל גדולי זצוק"ל ושיבלחט"א אשר התייעצו עימו בענייני הקמת בתים בישראל.

בתקופת הקורונה חלה, והמוני עמך בית ישראל בכלל ובחסידות ויז'ניץ בפרט, תפילות רבות לשלומו של רבי מנחם מנדל בן מרים לאחר שאושפז בבית החולים שערי צדק במצב קריטי בחסדי שמים התאושש ושב לאיתנו.

בזמן ההתאוששות אף שימש סנדק בברית מילה לנכדו בבית החולים. לפני כשבועיים הידרדר מצבו לאחר שנפל ולא סיפר על כך לאף אחד, והיום השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, 12 ילדים, בנים ובנות, חתנים וצאצאים. זוגתו הרבנית החשובה שעמדה לימינו במסירות, בניו הרב פנחס אליעזר מבית שמש, הרב חיים מאיר משגיח רוחני דישיבת ויז'ניץ בקרית ויז'ניץ בב"ב, הרב משה ישראל מאלעד, הרב ליפא מבני ברק, הרב יהושע ברוך משב"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א, וחתניו הנגיד ר' חיים יענקל ליבוביץ, הרב פנחס שמואל גשטטנר מביתר, והרב עזריאל זאב כהנא מאלעד.

מסע ההלווייה תצא בשעה 7:30 בערב מבית המדרש הגדול דחסידי ויזניץ באלעד, ובשעה 9:30 מהיכל ישיבת ויזניץ ברח’ קנצלבויגן בהר נוף ירושלים, להר המנוחות בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים



0 תגובות